Ekonomi

Çin’deki Elektrikli Araç Üreticileri Güçlü Mart Satış Rakamları ile Büyüme Kaydediyor

Çin’in önde gelen elektrikli araç (EV) üreticileri Li Auto (NASDAQ:LI), Nio (NIO) ve Xpeng (NYSE:XPEV), Mart ayı araç teslimatlarında önemli bir artış olduğunu duyurduktan sonra Pazartesi günü piyasa öncesi işlemlerde hisse senedi fiyatlarında artış yaşadı.

Dünyanın önde gelen elektrikli araç üreticisi BYD (BYDDF) de aynı dönem için hem saf elektrikli hem de plug-in hibrit araç satışlarında önemli bir büyüme bildirdi.

Merkezi Pekin’de bulunan Li Auto, Pazartesi günü yaptığı açıklamada Mart ayında Çin anakarasında Şubat ayına kıyasla %43,1 artışla 28.984 araç teslim ettiğini bildirdi. Bu artışa rağmen, şirketin ilk çeyrekteki toplam teslimatları 80.400 araç olarak gerçekleşti ve 100.000 ila 103.000 araçlık hedef aralığını karşılayamadı.

Şanghay merkezli Nio, Mart ayında bir önceki aya göre %45,9 artışla 11.866 araç teslim ettiğini açıkladı. Bununla birlikte, 30.053 araçlık ilk çeyrek toplam satışları, beklenen 31.000 ila 33.000 araç aralığına ulaşamadı.

Aynı şekilde Xpeng, Mart ayı teslimatlarının toplam 9.026 araçla bir önceki ayın neredeyse iki katına çıktığını bildirdi. Şirketin ilk çeyrekteki satışları 21.821 araçla tahminlerini karşıladı ancak diğer iki şirkete kıyasla en küçük rakam oldu.

Fiyatları 100,000 ila 200,000 yuan arasında değişen araçlar sunan BYD, Mart ayında 302,459 araç satışı gerçekleştirerek Şubat ayına göre %147.3 artış kaydetti. Bu rakam, Aralık ayındaki zirvenin ardından şirket tarihinin en yüksek ikinci rakamıdır.

Shenzhen borsasında LI ve NIO’nun hisse senedi fiyatları sırasıyla %4 ve %2 artarken, XPEV hisseleri %1,7 ve BYD’nin hisse senedi fiyatı %4,5 yükseldi.

Bu cesaret verici aylık satış rakamlarına rağmen, dünyanın en büyük otomobil ve elektrikli araç pazarının karşı karşıya olduğu yoğun rekabet gibi daha geniş çaplı zorluklar hala endişe yaratıyor.

Şanghay merkezli bir mali danışmanlık firmasının analistleri, “Mart ayındaki satış toparlanması, Şubat ayındaki hayal kırıklığı yaratan satışların ardından elektrikli araç üreticilerine bir rahatlama anı sağladı” yorumunda bulundu.

“Ancak Xiaomi gibi yükselen rakiplerin tüketicileri yerleşik markalardan uzaklaştırması nedeniyle ufukta zorluklar görünüyor.”

Bu makale yapay zeka teknolojisinin yardımıyla oluşturulmuş ve çevrilmiştir ve bir editör tarafından incelenmiştir. Ek ayrıntılar için Hüküm ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu